Kwaliteitsmanagement in de zorg

Er worden steeds hogere eisen gesteld aan de kwaliteit in de zorg. Allereerst dient de kwaliteit aantoonbaar en meetbaar te zijn. Daarnaast worden organisaties en instellingen geacht te voldoen aan normen op het gebied van kwaliteit en veiligheid. Ook moeten zorginstellingen veel meer doen met veel minder geld. Met deze verzakelijking in de zorg kan het waardevol zijn om eens een adviseur in te schakelen met kennis van zowel de zorg als het bedrijfsleven. Deze adviseurs hebben vaak ervaring in andere sectoren, waardoor ze nieuwe inzichten en expertise meebrengen. Hierdoor kunnen ze waarde toevoegen in de bedrijfsvoering van de zorg.

 

Het is voor jouw organisatie dus van belang dat processen optimaal ingericht zijn. Een kwaliteitsmanagementsysteem is erg belangrijk. Hierdoor weten medewerkers wat er van hen wordt verwacht en kunnen een betere kwaliteit van zorg leveren. Indien nodig kunnen processen en procedures kort en bondig worden vastgelegd. Daarnaast is een kwaliteitsmanagementsysteem ook erg flexibel: Je medewerkers zijn immers professionals, die de juiste zorg kunnen bieden zonder hier protocollen bij nodig te hebben.

 

De kwaliteit van de processen binnen je reguliere organisatie dienen ook op orde te zijn, evenals de tevredenheid van jouw cliënten. Een goed kwaliteitsmanagementsysteem leidt tot efficiënte processen, een veilige omgeving en tevredenheid bij cliënten. Onze diensten bestaat onder andere uit:

  • Advies of begeleiding bij de inrichting van jouw kwaliteitsmanagementsysteem
  • Optimaliseren van processen
  • LEAN maken van huidige procedures en protocollen
  • Voorbereiden van een certificeringsaudit
  • Ondersteunen bij het uitvoeren van interne audits

Wil je de kwaliteit binnen uw zorginstelling verbeteren met behulp van kwaliteitsmanagement? Of heb je vragen over kwaliteitsmanagement binnen de zorg? ISO2HANDLE helpt je graag!