Data beveiliging

Michael Tijhuis - Lead Developer

Hoe gaan wij om met je data

Het leveren van een platform waarop vele organisaties hun processen en informatie registreren brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Een verantwoordelijkheid die wij uitermate serieus nemen. Dagelijks krijgen wij vragen als “waar staat onze data?”, “wordt onze data encrypted opgeslagen?” en “hoe vaak maken jullie een back-up?”.

Al deze vragen (en meer) zijn in onze Service Level Agreement  (SLA) opgeschreven. Een verkorte versie vind je hieronder in de vorm van Questions & Answers.

Heb je na het lezen van deze pagina nog vragen. Neem dan contact met ons op. Wij beantwoorden ze graag.

In hoofdlijnen een aantal zaken die ICT wil weten

Wanneer maken jullie back-ups?

Er worden elke dag 2 hot storage back-ups gemaakt van iedere omgeving. En daarnaast wordt er elke dag een cold storage back-up gemaakt.

Waar worden jullie back-ups opgeslagen?

Hot storage back-ups worden opgeslagen binnen Europa in Duitsland. Cold storage back-ups worden opgeslagen in Nederland in een beveiligd datacentrum op managed hardware.

Controleren jullie de back-ups op corruptie?

We controleren back-ups steekproefsgewijs op corruptie.

Hebben jullie een back-up test proces?

We werken aan een automatische back-up corruptie test proces.

Wat doen jullie als een van deze zaken niet in orde is?

Indien één van deze zaken niet in orde is worden er direct notificaties verzonden.

Is er monitoring aanwezig?

Ja. Wij monitoren al onze servers en back-up 24/7. Onze monitoring systemen worden op hun beurt ook gemonitord zodat eventuele problemen direct gedetecteerd worden.

Hoe lopen de verschillende omgevingen naast elkaar in back-up?

Alle omgevingen zijn gescheiden van elkaar en databases raken elkaar dus nooit.

Hoe gaat het met het verkeer naar jullie platform?

Al het verkeer van en naar ons platform wordt geëncrypt.

Hoe gaat het met het verkeer naar jullie platform?

Al het verkeer van en naar ons platform wordt geëncrypt.

Heeft elke omgeving een firewall?

Elke omgeving heeft haar eigen firewall.

Zijn jullie ISO 27001 gecertificeerd?

Onze hostingcentra zijn ISO 27001 gecertificeerd.

Hoe monitoren jullie de verschillende omgevingen?

We monitoren iedere omgeving live op uptime, aanwezigheid hot storage back-ups, aanwezigheid cold storage back-ups.

Is er al een PEN Test uitgevoerd?

Ja, wij voeren met enige regelmaat een PEN test uit.

Hoe gaan wij om met uw data

Wanneer is jullie servicedesk open?

Die is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 17:00u. Daarnaast is er een online ticket desk beschikbaar waar je 24/7 vragen of problemen kan melden. Ook is er een academie beschikbaar op de website met Q&A en instructie video’s over het gebruik van de applicatie.

Naar welke uptimes streven jullie?

Wij streven naar een uptime van 99,5% tijdens werkdagen van 09:00 tot 17:00u.

Hoe gaat ISO2HANDLE om met back-ups?

Van elke omgeving wordt elke 12 uur een volledige back-up gemaakt (hot storage). Daarnaast wordt er iedere dag ook een cold storage back-up gemaakt van uw omgeving die in een beveiligd datacentrum in Nederland wordt opgeslagen. U kunt ook zelf gegevens uit de applicatie halen via een Excel en/of PDF dump.

Waar staat de data?

Data wordt opgeslagen in het hosting centrum (ISO 27001 gecertificeerd) van Digital Ocean. Deze staat in Amsterdam. Hot storage back-ups staan bij Amazon in Frankfurt. De cold back-ups worden opgeslagen in Nederland.

Zelf uitproberen zegt meer dan 1000 woorden

Start proefperiode

Probeer ISO2HANDLE voor 30 dagen geheel gratis. Na 30 dagen stopt de proefperiode automatisch.

Ben je nog niet toe aan een proefaccount? Vraag dan een online rondleiding aan >

200+ Bedrijven gingen u voor